søndag 27. desember 2009

Juuuuul!















Ja, jeg begynner med et bilde. Etter 25 grader og blå himmel på lille juleaften snudde været og det snødde hele juleaften så sånn så det ut på første juledag. Hvem hadde vel trodd at jeg kom til å bruke snø-moduset på kameraet i Texas?

Juleaften her var egentlig ikke noe spesiell. Jeg trodde hele tiden det skulle skje noe, men det var forgjeves haha. Vel, vi hadde i det minste tenkt å gå i kirka, men på grunn av snøstormen var jo ikke det "mulig". Texans kjører bare ikke når det kommer et par snøfnugg. Menmen, gjorde ikke meg noe. Vi dro ut uansett og lekte i snøen i et par timer. Og det var deilig og ha litt snøballkrig igjen må jeg innrømme.

Duude, jeg har egentlig så mange bilder at jeg kan lage en photostory kinda. Så da hopper vi litt tilbake i tid: (Og det går ann å trykke på bildene for å få de større :)




































Så juleaften ble altså tilbringet ute i snøen. Jaja, ikke hele så klart. Etterpå gikk vi inn og hadde Chilli til middag. Meksikansk altså. Og etter det så vi flmen "Elf", en julefilm, før vi pakken inn resten av gavene.

1. Juledag (Aka "Christmas" for Amerikanere)
Det så ut som på bildet der oppe (#()¤), hvordan får man oppoverpil? Og julestrømpene og alle pakkene lå klare.
































Heldigvis så var det ingen som stemte for å stå opp supertidlig for å åpne gavene, så vi begynte ikke før rundt klokka 10. Alle satt med snuggies og varm kakao og vi brukte vel et par timer.

En liten rask liste av noe av det jeg fikk: (Og en del av tingene på bilde er litt internal jokes hvis dere stusser litt på hvorfor det er en bjelle og gryteklut og sånn)




















En del t-skjorter
Gavekort, ihop, starbucks, itunes
genser
UKESPASS (4 dager??) TIL HOVEE! Tusen takk MammaPappa!
Cowboys jersey (football)
Mavericks jersey (basketball)
lue
bøker
kalender
Fotoalbum med masse bilder av meg/oss/vi/Norge fra Therese. Jeg håper hun savner meg. Jeg tror hun savner meg! :D
Penger
og en del andre småting.


Når vi var ferdige med å åpne pakker hjalp alle litt med maten (akkurat det samme som vi hadde til thanksgiving forresten) før vi selvfølgelig spiste.
















Etter maten satte vi oss ned og så 11 episoder av sesong 2 av "How I met your Mother" . Som tok litt over 4 timer med pauser. Det er en av grunnene til at jeg elsker denne familien, haha. At alle her kan sitte og le av litt inappropriate komentarer og ha tv-serie maraton.


I dag, altså 2. juledag, har vi ikke gjort så mye egentlig. Vi har spilt Wii sports, vært på lørdagsgudstjeneste (slipper å stå tidlig opp i morgen! wihha!), spist ute og sett 4 eller 5 episoder videre av How I met your Mother.

Snipp Snapp Snute, Så var mitt lille amerikanske jule-eventyr ute :D

Dette tok jævlig med tid. Haha håper det var verdt det!

1 kommentar: